۱۰ بازیکن تراکتور به دنبال فسخ قرارداد تلاش احمدزاده برای بازگشت به پرسپولیس چرا پرسپولیس به سراغ رضاییان نرفت؟ نتیجه بازی اتریش و لهستان در یورو۲۰۲۴| شکست تلخ یاران لوا پخش زنده بازی فرانسه و هلند در یورو ۲۰۲۴ (۱ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه بازی اوکراین و اسلواکی در یورو۲۰۲۴+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی| بازگشت اوکراین! پخش زنده بازی لهستان و اتریش در یورو ۲۰۲۴ (۱ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی اسلواکی و اوکراین در یورو ۲۰۲۴ (۱ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ایران در سید یک مقدماتی جام جهانی | گروه مرگ در انتظار قلعه‌نویی؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی والیبال ایران و فرانسه(یکم تیر ۱۴۰۳) نتیجه بازی ایتالیا و اسپانیا در یورو۲۰۲۴+ ویدیو گل و خلاصه بازی| عذاب اسپالتی نتیجه بازی انگلیس و دانمارک در یورو۲۰۲۴+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی| تساوی سرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و مس در فینال جام حذفی (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) | طلایی‌پوشان قهرمان شدند نکونام در استقلال ماندنی شد VAR و چالش ۱۰ تیم لیگ برتری برای میزبانی! امباپه به بازی با هلند می‌رسد؟ پخش زنده بازی ایران و فرانسه در لیگ ملت‌های والیبال (۱ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی فرانسه و هلند در یورو ۲۰۲۴ | جنگ شیر و خروس‌ها
سرخط خبرها

رقابت‌های لیگ دسته ‌یک والیبال بانوان کشور از امروز آغاز می شود | سالن مهران مشهد میزبان گروه الف

  • کد خبر: ۵۳۴۱۲
  • ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
رقابت‌های لیگ دسته ‌یک والیبال بانوان کشور از امروز آغاز می شود | سالن مهران مشهد میزبان گروه الف
لیگ دسته‌یک بانوان از امروز دوم دی‌ماه در ۳ شهر آغاز می‌شود که ۴ تیم مشهدی و یک تیم گرگانی در گروه «الف» این رقابت‌ها با حضور در سالن مهران به میدان می‌روند.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ اوایل شهریور بود که زمزمه برنامه ریزی فدراسیون برای برگزاری لیگ دسته‌یک شنیده شد و تیم‌ها شروع به ثبت‌نام کردند. قرار‌هایی گذاشته شد تا مهرماه قرعه‌کشی برگزار شده و با فاصله کمتر از یک ماه مسابقات آغاز شوند؛ اما مانند هر رقابت ورزشی دیگری تعویق شامل حال لیگ والیبال بانوان نیز شد تا اینکه در‌نهایت قرار شد ابتدای دی زمان شروع مسابقات باشد.

فدراسیون امسال اعلام کرد برای حمایت از حضور بیشتر باشگاه‌ها در لیگ دسته‌یک بانوان، مبلغ ورودی مسابقات را افزایش نداده است و ۱۰‌میلیون تومان هزینه ورودی تیم‌ها بود؛ اما نکته درخورتوجه، تغییر برنامه‌ریزی‌های این لیگ از روز قرعه‌کشی تا‌به‌امروز بود، خبری که از پایان جلسه قرعه‌کشی در رسانه‌ها اعلام شد حضور ۱۴ تیم در ۲ گروه بود که باید به‌صورت رفت‌و‌برگشت و با فاصله زمانی بازی می‌کردند و در‌نهایت از هر گروه ۴ تیم برتر به مرحله بعد صعود می‌کردند؛ اما حالا قضیه کاملا تغییر کرده است.


خانواده پرجمعیت مشهدی‌ها در لیگ

مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های دسته‌یک بانوان سال‌۹۹ با حضور ۱۵ تیم به‌صورت متمرکز برگزار می‌شود. دور مقدماتی این رقابت‌ها در ۳ گروه در شهر‌های مشهد، یزد و اصفهان از امروز آغاز می‌شود و به‌مدت ۵ روز تا شنبه ششم دی ادامه خواهد داشت.

شرایط خاص امسال باعث شد تا برنامه‌ریزی به گونه دیگری صورت بگیرد. به‌نوعی تیم‌ها به‌صورت منطقه‌ای دسته‌بندی شدند تا کمترین مسافت توسط تیم‌ها طی شود. به‌همین‌دلیل گروه «الف» به مشهدی‌های لیگ که پرجمعیت هم هستند، اختصاص داده شد تا در شهر خودشان به میدان بروند. البته تیم گرگان که فاصله زیادی با مشهد ندارد نیز میهمان این گروه مشهدی است. اشتادسازه مشهد، آریا‌مقام پارس مشهد، استعداد پویا مشهد، ابومسلم شهر بهشت مشهد به‌همراه تیم پاس گرگان تیم‌های گروه اول لیگ هستند. در گروه «ب» نیز آریا پارس تفت، جوانان زرتشتی، مس رفسنجان، راه‌باند کویر کرمان و مهرگان شیراز حضور دارند. سامسونگ جویبار، آینده‌سازان البرز یکتا، آمادای همدان، ریف اصفهان و رونا تهران نیز سومین گروه لیگ هستند.


شرایط خاص کرونایی

۴ تیم مشهدی روز شنبه در محل سالن مهران مشهد تست pcr دادند و نتایج آن روز گذشته به تیم‌ها اعلام شد. تیم گرگان نیز که دیروز وارد مشهد شد، این تست را پشت‌سر گذاشت. شرایط در این مسابقات نیز خاص است و هیچ تماشاگری اجازه حضور در سالن را ندارد. در زمان برگزاری هر دیدار فقط مربیان تیم‌های دیگر می‌توانند برای تماشای بازی روی سکو‌ها بنشینند و حتی بازیکنان دیگر‌تیم‌ها اجازه حضور در سالن را در این زمان نخواهند داشت.


برنامه بازی‌ها در ۵ روز آینده

از امروز سه‌شنبه دوم دی‌ماه ساعت‌۱۱ تیم‌های آریا‌مقام پارس مشهد و ابومسلم در مهران به‌مصاف هم می‌روند. استعداد پویا و پاس گرگان نیز ساعت‌۱۴ امروز دیدار خواهند داشت. اشتادسازه در روز اول استراحت خواهد کرد، اما روز چهارشنبه این تیم باید برابر ابومسلم صف‌آرایی کند. بازی بعدی نیز به آریامقام و استعداد پویا اختصاص دارد. در این روز فقط مشهدی‌ها بازی دارند و گرگان استراحت خواهد داشت.
 
روز پنجشنبه نیز اشتادسازه و پاس گرگان از ساعت ۱۱ به میدان می‌روند، سپس ابومسلم و استعداد پویا بازی خواهند کرد و آریا مقام پارس در این روز استراحت می‌کند. در چهارمین روز مسابقات یعنی جمعه، اشتادسازه و استعداد پویا برابر هم صف‌آرایی می‌کنند و پاس گرگان نیز به مصاف آریا‌مقام پارس می‌رود. این‌بار ابومسلمی‌ها استراحت دارند، اما آن‌ها باید روز آخر مسابقات یعنی شنبه ۶‌دی به‌مصاف گرگانی‌ها بروند و اشتادسازه نیز برابر آریا‌مقام پارس بازی خواهد داشت. استعداد پویا روز آخر بازی ندارد. بعد از این رقابت‌ها ۲ تیم اول جدول راهی مرحله بعدی می‌شوند و تیم‌های دیگر از دور مسابقات حذف می‌شوند.


جدال ۴ مربی مدعی با تیم‌هایی متفاوت

امسال قرار است ۴ سرمربی از والیبال مشهد با یکدیگر جدال سختی داشته باشند. اشتادسازه که تقریبا دقیقه‌۹۰ حمایت تیم بانوان والیبالی را برعهده گرفت، سمیه پازش را در رأس تیم دارد. مربی جوان و بین‌المللی مشهد که تیمی با بیشترین تعداد بازیکن بومی تشکیل داده است و تنها ۲ بازیکن غیربومی جذب این تیم شده‌اند. مهری جانداری، مربی باتجربه و قدیمی مشهد، نیز مدیر فنی این تیم است؛ البته به‌جز این عنوان، او به‌عنوان نایب‌رئیس بانوان هیئت والیبال استان نیز در این رقابت‌ها فعالیت دارد.

تیم بعدی به سمیه خردمند اختصاص دارد که او نیز جوان است و مدرک مربیگری بین‌المللی دارد و بیشترین فعالیت را با تیم‌های پایه و استعداد‌های استان داشته است و اتفاقا هدایت تیم استعداد‌های پویا را برعهده دارد. این تیم نیز به‌جز بازیکنان بومی خود ۴ بازیکن غیربومی جذب کرده است. سپیده پرور، چهره آشنای والیبال مشهد، که در سال‌های اخیر تجربه حضور در لیگ دسته‌یک و سکونشینی را دارد، قرار است با تیم ابومسلم شهر بهشت یا همان سیاه‌جامگان سابق در رقابت‌ها حاضر شود. این تیم نیز سه‌چهار بازیکن غیربومی برای تقویت تیم خود جذب کرده است.
 
اما شاید عنوان پول‌دارترین و ستاره‌دار‌ترین تیم مشهدی را بتوان به تیم آریا‌مقام پارس داد؛ تیمی که معصومه رسول‌زاده، مربی مشهدی و بین‌المللی والیبال، قرار است این تیم را هدایت کند و با داشتن اسپانسری خصوصی، شرایط مالی بهتری نسبت به تیم‌های دیگر مشهدی داشته و البته تیمش را با تکیه بر غیربومی‌ها بسته است. به‌جز چهارپنج بازیکن بومی، حدود ۱۱ بازیکن از استان‌های دیگر به این تیم پیوسته‌اند و در میان آن‌ها ملی‌پوش هم دیده می‌شود. با‌این‌وضعیت احتمالا آن‌ها یکی از سکو‌های اول تا سوم لیگ امسال را می‌خواهند.


نگاهی به عملکرد گذشته مشهدی‌ها

در سال‌های اخیر لیگ‌یک برای مشهدی‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است. تیم‌های بانوان استان که توانایی مالی حضور در لیگ برتر را ندارند، با والیبالیست‌های بومی خود راهی لیگ دسته‌یک با مسابقات متمرکز می‌شوند که دیگر‌هزینه‌های زیاد و هفتگی رفت‌و‌برگشت در لیگ برتر را ندارد. در سال‌۹۶، ۳ تیم مشکی‌پوشان، استعداد‌های درخشان و مدرن خجسته از مشهد لیگ‌یکی بودند که مشکی‌پوشان قهرمان شد و مدرن‌خجسته سوم و هر ۲ تیم مشهدی جواز حضور در لیگ برتر را به دست آوردند؛ اما در فصل‌۹۷ این ۲ تیم هیچ‌کدام نتوانستند در لیگ برتر شرکت کنند و به‌خاطر مشکلات مالی قید آن را زدند و به‌جای لیگ برتر، در همان سال سبزجامگان پیام و مدرن‌خجسته در رقابت‌های جوانان و نوجوانان شرکت کردند. در سال‌۹۸ نیز دوباره ۳ نماینده مشهدی به لیگ دسته‌یک بازگشتند؛ با‌این‌تفاوت که مشکی‌پوشان این‌بار پنجم شد، سورن نماینده دیگر مشهد ششم و مدرن نیز در مرحله مقدماتی از صعود بازماند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->